Η Επίδραση των Διαφημίσεων Πρόχειρου Φαγητού στην Κατανάλωση Παιδιών

Η έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Τζίνα Λαμπρούση: Αποχωρεί από τον Ολυμπιακό μετά από δύο θητείες

Η αρχηγός της γυναικείας ομάδας βόλεϊ του Ολυμπιακού, Τζίνα Λαμπρούση, αποχωρεί μετά από δύο θητείες και παρουσία δεκαετίας, για να συνεχίσει στον Πανιώνιο, μετά από κατακτήσεις τροπαίων και επιτυχίες.

Αίτημα για προανακριτική στη Βουλή: Ανδρουλάκης απειλεί Καραμανλή

Ο Νίκος Ανδρουλάκης ανακοίνωσε την πρόθεσή του για προανακριτική στη Βουλή εναντίον του Κ. Καραμανλή, ενώ εξέφρασε ανησυχία για τη διαχείριση των ΒΙΠΕ και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Κλήρωση για την ανάδειξη μελών Δικαστικού Συμβουλίου: Διαφάνεια ή αμφισβήτηση;

Ολοκληρώθηκε η κλήρωση για την ανάδειξη μελών του Δικαστικού Συμβουλίου ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής. Η διαδικασία προκάλεσε σχόλια για τη διαφάνεια της και την αμφισβήτησή της. Αναλύονται οι συμμετέχοντες, οι αναδειχθέντες και οι αντιδράσεις κατά τη διάρκεια της κλήρωσης.

Ο Ζέκα και η Πορεία του στον Παναθηναϊκό

Αναλυτική αναφορά στην πορεία του Ζέκα στον Παναθηναϊκό, από το πρώτο του παιχνίδι με την ομάδα μέχρι την εθνική του κλήση.