Με τη συμμετοχή περισσότερων από 8.500 μαθητών και μαθητριών, καθώς και 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστών σε 245 γυμνάσια και λύκεια, ολοκληρώθηκε η διενέργεια της έρευνας PISA 2025 στην Ελλάδα.
Στη φετινή έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των 15χρονων μαθητών στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών, καθώς και σε πρόσθετα πεδία όπως τα Αγγλικά και η Μάθηση για τον Ψηφιακό Κόσμο.
Η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής συνέβαλλε στη μεγαλύτερη συμμετοχή παιδιών στην έρευνα.
Βασικά στοιχεία της στρατηγικής περιλάμβαναν την ενίσχυση των σχολείων με τεχνολογικό εξοπλισμό, τη διάθεση της Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA και την αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων.
Η έρευνα PISA αποτελεί βασικό εργαλείο για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής ποιότητας και τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκονται προγράμματα συνεργασίας με πανεπιστήμια για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων και την αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA, καθώς και προγράμματα ανίχνευσης ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα.