Λίγες μόλις ημέρες πριν παραδώσει το τιμόνι του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στον διάδοχό του, ο επί οκταετίας πρόεδρος και διευθυντής του οργανισμού, Μανώλης Πλειώνης, περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα μεγάλα υπό εξέλιξη έργα που έχουν ως στόχο να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα του Αστεροσκοπείου στην κοινωνία. “Τα τελευταία χρόνια έγινε μια προσπάθεια σε πολλαπλούς άξονες για να αναπτυχθεί το Αστεροσκοπείο. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι θετικό, εγώ τουλάχιστον φεύγω από το Αστεροσκοπείο με μεγάλη ικανοποίηση. Φυσικά όποιος πράττει κάνει και λάθη, αλλά νομίζω ότι το γενικό αποτύπωμα είναι σημαντικό”, επισημαίνει κάνοντας έναν απολογισμό της πορείας του.Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών έχει λάβει πρόσφατα πολύ μεγάλες χρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους περίπου 82 εκατομμύρια ευρώ από διάφορους φορείς, οι οποίες μεταφράζονται σε περισσότερα από 150 έργα. “Είναι η μεγαλύτερη χρηματοδότηση που έχει επιτύχει ποτέ ερευνητικό κέντρο και η ευθύνη για να μπορέσουμε να την υλοποιήσουμε σωστά και αποδοτικά είναι πολύ μεγάλη”, αναφέρει ο Μανώλης Πλειώνης. Ο ίδιος επισημαίνει ότι αυτή η χρηματοδότηση θα δώσει ένα άλμα στη διεισδυτικότητα και την επιστημονική προς την κοινωνία από μεριάς του Αστεροσκοπείου.Ο Μανώλης Πλειώνης αναφέρεται επίσης στην αγορά νέων οργάνων υψηλής επιστημονικής στάθμης και στις κτιριακές και ερευνητικές εγκαταστάσεις που αναπτύσσονται στο Αστεροσκοπείο. Επισημαίνει επίσης την προσπάθεια για συνεργασία των τριών Ινστιτούτων του Αστεροσκοπείου σε θέματα κοινών δυνατοτήτων τους και τη σημασία της διασύνδεσης με την κοινωνία.Τέλος, ο Μανώλης Πλειώνης αναφέρει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Αστεροσκοπείο, όπως το περίπλοκο νομοθετικό πλαίσιο και το ζήτημα της ιδιοκτησίας του στην Πεντέλη. Παρά τις δυσκολίες, ο κ. Πλειώνης εκφράζει την πεποίθησή του ότι οι προσπάθειες θα συνεχιστούν, ενώ αναφέρει τα μελλοντικά του σχέδια για εκπαίδευση και έρευνα.Η θητεία του Μανώλη Πλειώνη στο Αστεροσκοπείο φτάνει στο τέλος της, αλλά οι προσπάθειές του συνεχίζονται με νέα ερευνητικά εγχειρήματα και συνεργασίες με τον ακαδημαϊκό χώρο.