Η πρόσφατη παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου από τη θέση του αντιπροέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία του οργανισμού και την ικανότητά του να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των περιστάσεων. Το πόρισμα, που έχει έκταση 178 σελίδων και αφορά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, θα πρέπει να συνδεθεί με την αναξιοπιστία του πρώην προεδρεύοντα;
Στην ανακοίνωση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η οποία δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, αποτυπώνεται η σύγχυση και η αμηχανία που επικρατούν στον οργανισμό, αποτέλεσμα των παλινωδιών του κ. Παπαδημητρίου.
Στο σχετικό δελτίο τύπου, οι εναπομείναντες εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου προσπαθούν να αποσυνδέσουν τον οργανισμό από τις πράξεις του Παπαδημητρίου, τονίζοντας ότι η αξιόλογη δουλειά της Επιτροπής Διερεύνησης, που διήρκεσε 18 μήνες, δεν πρέπει να απαξιωθεί.
Το πόρισμα αναλύει τα αίτια της σύγκρουσης των τρένων και προτείνει 17 σημαντικές συστάσεις ασφαλείας για τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος στη χώρα.
Ωστόσο, το τμήμα που αφορά την πυρόσφαιρα αναφέρει ότι η διερεύνηση δεν έχει ολοκληρωθεί και θα χρειαστεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκά ιδρύματα υψηλού κύρους, καθώς τα στοιχεία δεν ήταν επαρκή για ασφαλή συμπεράσματα.
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναμένει ενημέρωση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) σχετικά με τις συμβάσεις που υπογράφηκαν για τη διερεύνηση του δυστυχήματος και τα παραδοτέα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων που συμμετείχαν.
Ο οργανισμός, πλέον, θα ενισχυθεί με επιπλέον επιστημονικό προσωπικό και θα συνεχίσει το έργο του με ανεξαρτησία και προσήλωση, επιδιώκοντας την πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων.
Η αβεβαιότητα γύρω από την πυρόσφαιρα παραμένει, με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να επαναλαμβάνει ότι η διερεύνηση δεν είναι οριστική και ότι απαιτείται επιπλέον πιστοποίηση, απομακρύνοντας τις προηγούμενες θέσεις του σχετικά με τις αιτίες του συμβάντος.