Η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αναδεικνύει αύξηση 1,59% στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο του 2025 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Συνολικά, το κυλιόμενο 12μηνο (Απρίλιος 2024-Μάρτιος 2025) καταγράφει μείωση 0,27%, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 παρουσιάζει αύξηση 0,76%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίθεση μειώσεων και αυξήσεων σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες απορρυπαντικών, τροφών για κατοικίδια, τροφίμων παντοπωλείου, χαρτικών και καλλυντικών, ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται σε μπισκότα, σοκολάτες, φρέσκα ψάρια, είδη πρωινού και φρέσκα κρέατα. Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, ενώ η ζήτηση επηρεάζει τις αυξήσεις στα θαλασσινά και τα φρέσκα κρέατα.Οι λόγοι που επηρεάζουν την τάση συγκράτησης των τιμών περιλαμβάνουν την αποκλιμάκωση πληθωρισμού, την πορεία των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, τις προσφορές και εκπτώσεις, την υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων και την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.Συνολικά, η ανάλυση των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ αποκαλύπτει μια ποικιλία παραγόντων που επηρεάζουν την δυναμική της αγοράς και τις τιμές των προϊόντων που καταναλώνουν οι καταναλωτές.