Με την προοπτική του νέου νομοσχεδίου για τη σιδηροδρομική ασφάλεια, αναμένεται να δούμε το τέλος στο μπαλάκι ευθυνών, δημιουργώντας ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και εφοδιάζοντας τον τομέα με ψηφιακά εργαλεία. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ξεκίνησε αμέσως αυτοψίες, συναντήσεις και αιτήματα για ενημέρωση προς τους φορείς όπως ΟΣΕ, ΡΑΣ, Δ33 και ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Ο κ. Κυρανάκης, μετακινούμενος με το τρένο προς τη Θεσσαλονίκη, ζήτησε να καταγραφούν προβλήματα, θέσεις και προτάσεις, προκειμένου το νέο θεσμικό πλαίσιο να ανταποκρίνεται άμεσα στις πραγματικές ανάγκες και να υλοποιεί τις συστάσεις της Κομισιόν, του ERA και της ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Το νέο νομοσχέδιο θα επικεντρωθεί στην αναδιοργάνωση των φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας, καθώς και στην εφαρμογή των εισηγήσεων των φορέων εποπτείας. Σκοπός είναι να αποτελέσει το πρώτο βήμα προς μια νέα εποχή λογοδοσίας και διαφάνειας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η ΡΑΣ, παρά την αρμοδιότητά της, αναφέρει ότι δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα, ανατρέποντας την ευθύνη στον ΟΣΕ. Αναμένονται αλλαγές στη λειτουργία και στη στελέχωση της ΡΑΣ, προκειμένου να αποκατασταθεί η ανεξαρτησία της ως αρχής εποπτείας.