Φανταστείτε ένα σενάριο όπου ένα αυτοκίνητο φτάνει για πλύσιμο ή σέρβις και ο υπάλληλος δεν χρειάζεται να κρατήσει σημειώσεις ή να ρωτήσει το όνομα του πελάτη. Αντίθετα, απλώς σκανάρει την πινακίδα του οχήματος με το κινητό του και, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ο πελάτης καταγράφεται αυτόματα στο νέο ψηφιακό πελατολόγιο.
Αυτή είναι η φιλοσοφία πίσω από τη νέα λειτουργία «ψηφιακό πελατολόγιο» που εισάγει η ΑΑΔΕ μέσω του My Data App, το οποίο τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή από τον Απρίλιο.
Το νέο σύστημα απευθύνεται αρχικά σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με οχήματα, όπως πλυντήρια, συνεργεία, πάρκινγκ και ενοικιάσεις, με στόχο την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας καταγραφής πελατών και συναλλαγών.
Η διαδικασία είναι απλή: Κατά την είσοδο, ο επαγγελματίας σκανάρει την πινακίδα του οχήματος και το πελατολόγιο ενημερώνεται αυτόματα. Κατά την έξοδο, σκανάρεται η απόδειξη ή το τιμολόγιο που εκδίδεται, και το σύστημα καταγράφει την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Και όλα αυτά χωρίς την ανάγκη ειδικού εξοπλισμού, απλά με τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί ειδικά για να καλύψει τις ανάγκες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, προσφέροντας έναν άμεσο και εύχρηστο τρόπο καταγραφής της καθημερινής δραστηριότητας.
Η πιλοτική εφαρμογή ξεκινά στον συγκεκριμένο τομέα λόγω του υψηλού όγκου μικρών συναλλαγών και της συχνής εναλλαγής πελατών. «Θέλουμε να δώσουμε πιλοτικά την εφαρμογή για να εξοικειωθούν οι επαγγελματίες και να λάβουμε παρατηρήσεις επί του πεδίου…», δήλωσε πρόσφατα ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, αναφερόμενος στα επόμενα βήματα του συστήματος.
Η επόμενη φάση του έργου βρίσκεται ήδη υπό σχεδιασμό και θα επεκταθεί σε άλλους τομείς, όπως οι εκδηλώσεις. Γάμοι, βαφτίσεις και κάθε είδους μαζικές διοργανώσεις θα ενταχθούν στο σύστημα του ψηφιακού πελατολογίου, με στόχο να ξεκινήσει πιλοτικά το καλοκαίρι.
Ο στόχος είναι διπλός: να καταγραφεί η πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα στους συγκεκριμένους τομείς, ενώ παράλληλα να ενισχυθεί η διαφάνεια και η τήρηση φορολογικών υποχρεώσεων σε κλάδους όπου η καταγραφή πελατών είναι έως σήμερα αποσπασματική ή ανύπαρκτη.