Η κυβέρνηση επιδιώκει να καλύψει το χαμένο έδαφος στον τομέα των σιδηροδρόμων με γρήγορες ενέργειες, που αναμένεται να παρουσιαστούν στο Υπουργικό Συμβούλιο την επόμενη Τετάρτη. Ο νέος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, θα καταθέσει ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει άμεσες παρεμβάσεις στη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και στην εταιρική δομή της Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε., που προκύπτει από τη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η νέα εταιρεία αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της τον Απρίλιο και ταυτόχρονα να αρχίσουν τα έργα στο δίκτυο, ύστερα από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον φάκελο των έργων του «Daniel».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άμεσες παρεμβάσεις συζητήθηκαν σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του Κυρανάκη και άλλων κυβερνητικών στελεχών. Η νέα δομή των Σιδηροδρόμων Ελλάδος θα λειτουργεί σύμφωνα με πρότυπα που υιοθετήθηκαν από τη ΔΕΗ μετά το 2019. Το νομοσχέδιο θα δώσει ευελιξία στη νέα διοίκηση που θα διοριστεί από τη Βουλή σε λίγες εβδομάδες.
Η προσέλκυση στελεχών από την αγορά είναι κρίσιμη, και αυτό θα απαιτήσει ειδικό μισθολογικό καθεστώς για ανώτερα στελέχη, καθώς οι υποψήφιοι δεν είναι πολλοί. Ο Κυρανάκης είναι σε επαφή με στελέχη που εργάζονται σε ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες.
Οι πρώτες παρεμβάσεις θα εστιάσουν στη βελτίωση της ασφάλειας και της «ορατότητας» των συστημάτων ασφαλείας στους σιδηροδρόμους. Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά δεδομένα που θα τους ενημερώνουν για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο Κυρανάκης πραγματοποίησε αυτοψίες σε κρίσιμες υποδομές, όπως το ΣΚΑ και τον Σταθμό Λαρίσης, όπου έχουν παρατηρηθεί περιστατικά κλοπών. Στους επόμενους μήνες θα παραληφθούν νέα βαγόνια για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο Κυρανάκης συναντήθηκε με την ηγεσία του ΟΣΕ και άλλους φορείς για να συζητήσει τις παρατηρήσεις σχετικά με την ασφάλεια και τη στελέχωση του σιδηροδρόμου. Το νομοσχέδιο θα εισάγει τον θεσμό του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας και θα ιδρύσει ένα ενιαίο κέντρο κυκλοφορίας πανελλαδικά.
Προβλέπεται επίσης η αποκατάσταση της τηλεδιοίκησης μεταξύ Λιανοκλαδίου και Λάρισας, με τη σύμβαση να αναμένεται να εγκριθεί σύντομα. Η προστασία του τροχαίου υλικού από κλοπές είναι επίσης προτεραιότητα, με την ενίσχυση των περιπολιών και την περίφραξη κρίσιμων σημείων του δικτύου.