Από την πρώτη στιγμή που έφτασε στα χέρια των «Αδιάφθορων» της ΕΛ.ΑΣ., η καταγγελία για τη λειτουργία ενός οργανωμένου κυκλώματος στη Ρόδο τράβηξε την προσοχή. Το λεπτομερές υπόμνημα περιγράφηκε βήμα-βήμα πώς επί χρόνια εκδίδονταν πλαστές οικοδομικές άδειες, με αμοιβές που ξεκινούσαν από 20.000 ευρώ και έφταναν έως 50.000 ευρώ, για επιχειρηματίες που επιθυμούσαν να επενδύσουν χωρίς να τηρούν τις νόμιμες διαδικασίες.
Σύμφωνα με τη δικογραφία, εγκέφαλος του κυκλώματος φέρεται να είναι ένας αρχιτέκτονας – μηχανικός, εξωτερικός συνεργάτης της Πολεοδομίας, ο οποίος συνεργαζόταν με υπαλλήλους της υπηρεσίας προκειμένου να «ξεκλειδώνουν» την έκδοση αδειών για μεγαλοεπιχειρηματίες και ξενοδόχους. Οι άδειες αφορούσαν περιπτώσεις που είτε είχαν εξαντλήσει τον συντελεστή δόμησης είτε δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για νόμιμη έκδοση.
Η διαδικασία που ακολουθούσαν οι υπάλληλοι της Πολεοδομίας περιλάμβανε την αξιοποίηση παλαιών αιτημάτων και «ανενεργών» πρωτοκόλλων, τα οποία τροποποιούνταν ώστε να φαίνονται νόμιμα. Χρησιμοποιούσαν ψεύτικα ΦΕΚ, παραποιημένες αμοιβές και στοιχεία από πολιτικούς μηχανικούς, για να προσδώσουν γνησιότητα στα έγγραφα.
Η «ταρίφα» που απαιτούνταν για κάθε άδεια κυμαινόταν συνήθως πάνω από 40.000 ευρώ, ενώ στοιχεία από την έρευνα έδειξαν ότι οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι επέδειξαν ξαφνικό πλουτισμό, με τον προϊστάμενο της Πολεοδομίας να περνά τρεις εβδομάδες στην Ταϊλάνδη και τον πεθερό του να έχει καταθέσεις ύψους 800.000 ευρώ.
Άλλοι υπάλληλοι του κυκλώματος φαίνεται να απολάμβαναν πολυτελή ζωή, με ταξίδια στο εξωτερικό και ακριβά αυτοκίνητα, όπως Porsche και Jaguar. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι άδειες που εκδόθηκαν με αυτόν τον τρόπο ανέρχονται σε 40 με 50.
Το κύκλωμα διαφθοράς που είχε στηθεί στην Πολεοδομία Ρόδου λειτουργούσε σχεδόν ως «ιδιωτικό γραφείο εξυπηρετήσεων». Οι συνήγοροι του αρχιτέκτονα υποστηρίζουν ότι οι ενέργειές του ήταν νόμιμες και δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει παράνομες συναλλαγές.