«Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα και αυτό θα κάνουμε» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά από σύσκεψη που διεξήχθη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των επισκέψεών του στα υπουργεία, αμέσως μετά τον ανασχηματισμό και την ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε την κατεπείγουσα ανάγκη για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ενσωματωθούν τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τροχαίο υλικό.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, στις αρχές Απριλίου θα παρουσιαστούν συνολικά οι νέες παρεμβάσεις για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι οποίες περιλαμβάνουν την προμήθεια νέων λεωφορείων και την πρόσληψη νέων οδηγών. Επιπλέον, θα γίνουν νέες παρεμβάσεις στις γραμμές του Μετρό 2 και 3, ενώ σχεδιάζεται και η αναβάθμιση της Γραμμής 1.
«Μέχρι το 2027, η εικόνα στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι τελείως διαφορετική» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός ενημέρωσε ότι σύντομα θα κατατεθεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ωστόσο ότι η ψήφισή του δεν αρκεί για την επίλυση του προβλήματος της ασφάλειας στους οδικούς άξονες, καθώς απαιτείται μια συνολική επαναξιολόγηση.
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα για τα έργα υποδομής έως το 2027, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι σημαντικό τμήμα του ΒΟΑΚ πρέπει να παραδοθεί έως το τέλος του 2027. Επίσης, έως το 2025 θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, καθώς και οι εργασίες επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Μέχρι το 2026, αναμένεται να παραδοθεί ο Ε65 και έως το 2027 το Flyover στην Θεσσαλονίκη.
Ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση με τον νέο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρίστο Δήμα, τον αναπληρωτή υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, ενώ συμμετείχε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος θα επιβλέπει τις παρεμβάσεις στον σιδηρόδρομο.