Εντολή για την αποκατάσταση του τρόπου εκτέλεσης της κατασκευής σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό δόθηκε στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο, μετά την ανακάλυψη ότι διανοίχθηκε σήραγγα 150 μέτρων εκτός της εγκεκριμένης μελέτης. Την πληροφορία αυτή έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στη Βουλή.
Τα προβλήματα ασφάλειας που προκύπτουν από την κατασκευή της σήραγγας αποτέλεσαν το θέμα επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη, ο οποίος τόνισε ότι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε στην εκσκαφή κατά παράβαση της μελέτης για περισσότερους από έξι μήνες, θέτοντας σε κίνδυνο οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και άλλες κρατικές υποδομές.
Ο κ. Κατσώτης ζήτησε από τον υφυπουργό να απαντήσει σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για τις υποδομές που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής, καθώς και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
Επίσης, ρώτησε ποιες άμεσες ενέργειες θα αναλάβει η κυβέρνηση προκειμένου να διασφαλίσει την ασφάλεια των εργαζομένων και τη συνέχιση των εργασιών χωρίς προβλήματα.
Ο υφυπουργός Υποδομών απάντησε ότι έχει γίνει διάνοιξη ημικυκλικής σήραγγας 160 μέτρων και ότι αμέσως μετά την ενημέρωση της διευθύνουσας υπηρεσίας δόθηκε εντολή για επιστροφή στην αρχική μελέτη. Υπογράμμισε ότι η ασφάλεια των εργαζομένων είναι προτεραιότητα και ότι οι καθιζήσεις στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη παρακολουθούνται καθημερινά.
Η κοινοπραξία έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες αποκατάστασης σύμφωνα με τη μελέτη που υπέβαλε, ενώ ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι η επίβλεψη του έργου πραγματοποιείται από εποπτευόμενο φορέα και ότι η τήρηση των προδιαγραφών είναι ουσιαστική για την καλή εξέλιξη των δημόσιων έργων.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν κάθε λόγο να είναι συνεπείς σε θέματα ασφαλείας, καθώς οι φήμη και τα κέρδη τους εξαρτώνται από την τήρηση των προδιαγραφών.