Ανατιμήσεις προϊόντων και αγοραστική συμπεριφορά: Οι επιπτώσεις στην αγορά

Μεγάλες επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν οι ανατιμήσεις των προϊόντων καθημερινής χρήσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου, καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.Όπως εξηγεί μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Μπάλτας, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές του δείγματος μειώνουν τις αγορές τους και στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα. Την ίδια ώρα, ένας στους τρεις καταναλωτές περιορίζει τη θέρμανση της κατοικίας και τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, αποτυπώνοντας τις κοινωνικές επιπτώσεις της πολύ ακριβής ενέργειας.Παράλληλα, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν για τις αγορές τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) τα οποία καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων και προτιμήσεων. Τα στοιχεία της έρευνας επιβεβαιώνουν, σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, ότι η ελληνική αγορά ακολουθεί σταθερά τη διεθνή μακροχρόνια τάση ανάπτυξης τέτοιων καταναλωτικών προϊόντων.Όπως αναφέρει ο ίδιος, το καταναλωτικό κίνημα “Made in Greece” συμβάλλει περαιτέρω στην επιτυχία της ιδιωτικής ετικέτας, ενώ η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας τροφοδοτείται επίσης με τις σημαντικές βελτιώσεις και τις επεκτάσεις αυτών των προϊόντων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσδίδουν επίσης ιδιαίτερο περιεχόμενο και διαστάσεις αποκλειστικότητας στο κωδικολόγιο των αλυσίδων.Σύμφωνα με τον κ. Μπάλτα, ένα αισιόδοξο στοιχείο στα δεδομένα της έρευνας είναι το πολύ ισχυρό καταναλωτικό κίνημα “Made in Greece” που αφορά συμπεριφορές αλληλεγγύης και αυτοσυντήρησης. Η συνειδητοποιημένη προτίμηση στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη μείωση της ανεργίας.Αναφορικά με τον πληθωρισμό και το καλάθι του νοικοκυριού, το 93% των καταναλωτών δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ, ενώ προτιμούν φθηνότερες αγορές και περιορίζονται στα απαραίτητα προϊόντα.Τα δεδομένα από την έρευνα του ΟΠΑ αναδεικνύουν την επίδραση των ανατιμήσεων και τη σημασία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών.

Μοιράσου το

Αξίζει να διαβάσεις

Διαβασε ακόμη
σχετικα αρθρα

Τρομερή ανατροπή του Παναθηναϊκού επί της Αναντολού Εφές στα playoffs της Euroleague

Ο Παναθηναϊκός εξασφάλισε μια σπουδαία νίκη επί της Αναντολού Εφές στο Game 3 των playoffs της Euroleague, ανατρέποντας το πλεονέκτημα έδρας και παίρνοντας προβάδισμα στη σειρά.

Αναλυτική Επισκόπηση των Πολιτικών Πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ αναλύει τις επιτυχίες και τις προκλήσεις των κυβερνητικών πολιτικών σε θέματα εργασίας, οικογενειακής ζωής, περιβάλλοντος και ασφάλειας.

Ανακοινώθηκαν απεργιακές κινητοποιήσεις στην Hellenic Train λόγω αντιδράσεων για απολύσεις και αύξηση μισθών

Αντιδράσεις και ανακοινώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων στην Hellenic Train λόγω απολύσεων προέδρου μηχανοδηγών και προτάσεων για αύξηση μισθών που έχουν προκαλέσει αντιδράσεις.

Ρεκόρ και στατιστικά από το Champions League: Μπαρτσελόνα εναντίον Ίντερ

Αναλυτικά ρεκόρ και στατιστικά από το χθεσινό ημιτελικό Champions League μεταξύ της Μπαρτσελόνα και της Ίντερ. Από μεγάλα σκορ, ισοπαλίες, έως τους πρώτους σκόρερ και τις απίστευτες επιδόσεις των ομάδων.