Στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε τη νέα Στρατηγική της ΕΕ για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας. Αναφέρθηκε στις προβλέψεις της Στρατηγικής, χαρακτηρίζοντάς την ως προϊόν ευρείας διαβούλευσης και καινοτομίας με σταθερό προσανατολισμό στην υποστήριξη και ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο επίτροπος επισήμανε την αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη, αναφέροντας ότι συμβάλλει στο 7% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ και απασχολεί 13,8 εκατομμύρια εργαζόμενους. Ωστόσο, υπογράμμισε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο κλάδος, όπως ελλείψεις προσωπικού και προστατευτισμός, καθώς και την ανάγκη για καινοτομία και ανταγωνιστικότητα.
Η Στρατηγική εισάγει εμβληματικές πρωτοβουλίες σε πέντε τομείς, όπως η καινοτομία και η ψηφιοποίηση, η καθαρή κινητικότητα, η ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι δεξιότητες και οι ίσοι όροι ανταγωνισμού. Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε τη σημασία της χρηματοδότησης για την υλοποίηση της Στρατηγικής, προβλέποντας σημαντικά ποσά για καθαρή τεχνολογία, κατασκευή μπαταριών, συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα, υποδομές εναλλακτικών καυσίμων και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Μετά τις ερωτήσεις των ευρωβουλευτών, ο επίτροπος υπογράμμισε τη στήριξη στη μετάβαση του κλάδου, προτείνοντας τροποποιήσεις για τους στόχους εκπομπών και επισπεύδοντας την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων. Εξήγησε την ανάγκη στενής συνεργασίας με τα κράτη μέλη για τις υποδομές φόρτισης και την ανάγκη για ρεαλιστική προσέγγιση στην επίτευξη των στόχων του 2035 για τα αυτοκίνητα.