Το μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από τέσσερις μήνες λειτουργίας, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των κατοίκων. Το έργο που είχε προκαλέσει πολλές αμφιβολίες και καθυστερήσεις, πλέον προσφέρει ελπίδα για τη βελτίωση των υποδομών στην πόλη, κάνοντάς την να θυμίζει μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη.
Η βασική γραμμή του μετρό εκτείνεται σε 9,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 13 σταθμούς, συνδέοντας αποτελεσματικά το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αν και το έργο από μόνο του δεν λύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, είναι ένα σημαντικό βήμα που ήδη έχει αρχίσει να αποφέρει μετρήσιμα οφέλη, με την προσθήκη πέντε ακόμη σταθμών στην πρώτη επέκταση προς Καλαμαριά και Μίκρα μέχρι το 2025.
Η απομάκρυνση των εργοταξίων που επί 17-18 χρόνια παρέμεναν στο κέντρο της πόλης, έχει βελτιώσει την ψυχολογία των κατοίκων. Η υλοποίηση αυτού του έργου που περίμεναν για χρόνια δείχνει ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να προχωρήσει σε έναν ανοδικό κύκλο ανάπτυξης.
Εάν οι μελλοντικές υποδομές, όπως ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το Flyover και οι αναπλάσεις περιοχών, προχωρήσουν όπως προγραμματίζεται, η πόλη θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τις αναπτυξιακές προκλήσεις που την περιμένουν μέχρι το 2030.
Η υπερηφάνεια και η ικανοποίηση των Θεσσαλονικέων για το νέο μετρό είναι εμφανής. Η σύνδεση τους με αυτή τη νέα συγκοινωνιακή υποδομή θυμίζει την αντίστοιχη εμπειρία των Αθηναίων με το δικό τους μετρό. Παρόλη την αρχική μικρή κλίμακα και τα προβλήματα που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, οι κάτοικοι δείχνουν κατανόηση, αναγνωρίζοντας ότι αυτές είναι οι «παιδικές ασθένειες» που συνοδεύουν νέες υποδομές.
Αναμένοντας την πλήρη λειτουργία και τη σταδιακή βελτίωση των υπηρεσιών, οι Θεσσαλονικείς δείχνουν διάθεση να στηρίξουν το νέο τους μέσο μεταφοράς, ελπίζοντας ότι η εμπειρία θα γίνει ολοένα και καλύτερη.