Φέτος τα προγνωστικά και τα στοιχήματα για τα Οσκαρ απέτυχαν να επιβεβαιωθούν. Ο «θείος» Οσκαρ κέρδισε την αξιοπιστία του, με τα κινηματογραφικά κριτήρια να πρυτανεύουν και τις σκοπιμότητες να μένουν έξω από την αίθουσα της τελετής. Το πιο ενθαρρυντικό; Η αναγνώριση νέων ταλέντων.
Πολλοί περίμεναν ότι η ταινία «Brutalist» θα ήταν η μεγάλη νικήτρια, λόγω της ιστορίας του Εβραίου ήρωα από την Ουγγαρία που αποτελεί έναν οραματιστή αρχιτέκτονα. Η κληρονομιά πολλών διάσημων ονομάτων του Χόλιγουντ προέρχεται από περιοχές όπως η Ουγγαρία και η Ρωσία, που γέννησαν τους οραματιστές της αμερικανικής βιομηχανίας του θεάματος.
Ωστόσο, οι πραγματικές εκπλήξεις ήρθαν με την ταινία «Anora». Η φρέσκια ιστορία και η πρωτότυπη πλοκή, με μια σεξεργάτρια που αντιστέκεται στους Ρώσους ολιγάρχες, οδήγησε την ταινία σε πέντε Οσκαρ. Μια αξιέπαινη επιτυχία.
Αντίθετα, η Ντέμι Μουρ θεωρήθηκε φαβορί για την ταινία «το ελιξίριο της ζωής», όπου μια Γαλλίδα αποκαλύπτει τις καταστροφικές συνέπειες των πλαστικών και χημικών παρεμβάσεων. Πολλοί θεατές εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την ερμηνεία της, θεωρώντας ότι δεν ήταν τίποτα περισσότερο από οπτικά εφέ.
Στην κατηγορία Animation, το «Wild Robot» θεωρήθηκε φαβορί, αλλά η ταινία «Flow» από τη Λετονία ξεχώρισε με την οπτική της ποιητική αφήγηση. Παρά την παραγωγή της Dreamworks, το «Flow» προσέφερε μια μοναδική κινηματογραφική εμπειρία, κατατάσσοντας το ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.