Οι καταναλωτές θα κληθούν να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Από τις αρχές Μαρτίου, τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με σκοπό την εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών.
Ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, ανέφερε ότι πρόκειται για έναν ευρωπαϊκό κώδικα που έχει υιοθετηθεί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. «Αφορά την επικοινωνία μείωσης τιμής ενός προϊόντος σε όλο το φάσμα των λιανικών πωλήσεων», δήλωσε.
Η εφαρμογή του νέου κώδικα έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια και, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, ο όγκος των προσφορών στα σούπερ μάρκετ είναι σημαντικός και η συχνότητα επισκέψεων των καταναλωτών είναι υψηλή, με μέσο όρο 52 επισκέψεις ετησίως.
Ο Κώδικας Δεοντολογίας εστιάζει στην επικοινωνία των τιμών και όχι στην τιμολόγηση των προϊόντων. Περιλαμβάνει δύο βασικές αρχές: πρώτον, η μείωση της τιμής θα γίνεται σε σχέση με την χαμηλότερη τιμή του προϊόντος τις τελευταίες 30 ημέρες στο κατάστημα, και δεύτερον, οι ποσοτικές προσφορές δεν μπορούν να ισχύουν όλο το χρόνο, με την προϋπόθεση ότι η διάρκεια μιας προσφοράς δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1/3 του έτους.
Ο νέος κώδικας αποσκοπεί στο να διευκολύνει τους καταναλωτές στην κατανόηση των προσφορών, επιτρέποντας τους να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων πιο εύκολα. Η προετοιμασία του κλάδου για την εφαρμογή του κώδικα έχει ήδη αρχίσει εδώ και έξι μήνες, με τη συνεργασία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των παραγωγών τροφίμων.
Ερωτηθείς για τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση σχετικά με την ακρίβεια, ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι πολλά παρεμβατικά μέτρα που ελήφθησαν κατά την διάρκεια της πανδημίας παραμένουν σε ισχύ, γεγονός που επηρεάζει την επιλογή των καταναλωτών στην αγορά προϊόντων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, ο Κώδικας Δεοντολογίας θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 6 Μαρτίου, ενώ οι έλεγχοι θα αρχίσουν από τις 17 Μαρτίου.