«Είναι αδύνατον να αποθηκεύτηκαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω μέρος του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη» δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN το πρωί της Κυριακής ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης.
Ο κ. Κιουτσούκης ανάρτησε επίσης στο Facebook φωτογραφία του θαλάμου μηχανοδήγησης, εξηγώντας γιατί δεν είναι δυνατή η αποθήκευση 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού σε αυτόν τον χώρο. «Αυτός είναι ένας θάλαμος μηχανοδήγησης Η/Α!!! Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι υπήρχε δεξαμενή με 2,5 τόνους άγνωστο εύφλεκτο υλικό!!! Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!!!» τόνισε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει πιθανότητα να χωρέσουν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στο πίσω κομμάτι της δεύτερης μηχανής, ανέφερε: «Ούτε μία στο εκατομμύριο». Έκανε μάλιστα αναφορά σε 125 μπιτόνια των 20 λίτρων που θα χρειαζόταν να τοποθετηθούν για να αποθηκευτεί το πτητικό υγρό, υπογραμμίζοντας ότι δεν θα μπορούσαν να χωρέσουν μέσα στον περιορισμένο χώρο του θαλάμου.
Σημείωσε επίσης ότι κανένα ίχνος από αυτά τα μπιτόνια δεν βρέθηκε στον τόπο του δυστυχήματος, θέτοντας ερωτήματα για την τύχη του πτητικού υγρού. «Πέταξε και βρέθηκε κάτω; Δεν βρέθηκε πάνω στη γραμμή;» αναρωτήθηκε, επισημαίνοντας την ανάγκη να ληφθούν υπόψη οι δηλώσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους σχετικά με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις αμαξοστοιχίες.
Όσον αφορά την πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε, ο πρόεδρος της Hellenic Train δήλωσε: «Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω, αλλά το Γενικό Χημείο του Κράτους αναφέρει ότι με υψηλή τάση 25.000 volt μπορεί να προκληθεί έκρηξη, γεγονός που προκαλεί προβλήματα στους ηλεκτροκινητήρες και στα συστήματα της ηλεκτράμαξας. Επιπλέον, ούτε σταγόνα σιλικόνης δεν βρέθηκε στο έδαφος.»
Καταλήγοντας, ο κ. Κιουτσούκης υπογράμμισε τη γρήγορη αντίδραση της Hellenic Train μετά το δυστύχημα, σημειώνοντας ότι οι συνάδελφοί του έσπευσαν από την πρώτη στιγμή για να αποσυμφορήσουν τις γραμμές.