Με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των 57 θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ξεκίνησε χθες η παρουσίαση των αιτίων που το προκάλεσαν από τους επιτελείς του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Τύπου και συγγενών των θυμάτων.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, τα στελέχη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ανέλυσαν το πόρισμά τους μέσω ψηφιακής παρουσίασης, περιγράφοντας το υπάρχον πλαίσιο, τις συμμετοχές και τις ευθύνες των εμπλεκομένων στο δυστύχημα, καθώς και τις συστάσεις τους για την ασφαλέστερη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών στο μέλλον.
Ο Πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Δρ. Χρήστος Παπαδημητρίου, ανέφερε το στίγμα της έρευνας, τονίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Ο Δρ. Παπαδημητρίου, νομικός και ειδικός σε θέματα ευρωπαϊκού δικαίου, έχει διατελέσει Νομικός Σύμβουλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κατά την προηγούμενη επταετία.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης οι Ευρωπαίοι ειδικοί Bart Accou και Fabrizio Carpinelli, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τις αιτίες του δυστυχήματος. Ο Μπάρτ Ακκού, Προϊστάμενος της Μονάδας Ασφάλειας και Επιχειρήσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ, έχει χρόνια εμπειρίας στον τομέα και έχει συμβάλει στην ανάπτυξη μεθόδων για τη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης ασφάλειας.
Ο Fabrizio Carpinelli, βιομηχανικός ψυχολόγος, εστίασε στις ψυχολογικές συνέπειες του δυστυχήματος, αναφέροντας ότι τουλάχιστον 22 διασωθέντες εμφανίζουν σοβαρά συμπτώματα μετατραυματικού στρες. Οι δύο Ευρωπαίοι ειδικοί συμμετείχαν στην ομάδα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα, συμμετέχοντας στην έρευνα για το τραγικό συμβάν.
Ο Κώστας Καπετανίδης, Πολιτικός Μηχανικός με 32 χρόνια εμπειρίας στον σιδηρόδρομο, ήταν ο πρώτος σιδηροδρομικός διερευνητής που στελέχωσε τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Ως Προϊστάμενος της Μονάδας Διερευνήσεων, εστίασε στις ευθύνες του Σταθμάρχη Λάρισας και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν.