Η ΣΤΑΣΥ προκηρύσσει διαγωνισμό για την επιθεώρηση 40 πεζογεφυρών στο Μετρό της Αθήνας, με έμφαση στη Γραμμή 1 και τη μεταλλική γέφυρα στο Χαλάνδρι. Η επιθεώρηση αφορά στην ανίχνευση φθορών και την αξιολόγηση της κατάστασής τους.
Κάτω από το “μικροσκόπιο” θα τεθούν 40 πεζογέφυρες στο ανοιχτό δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανά σημάδια αλλοίωσης ή φθοράς και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις.
Για το σκοπό αυτό, η ΣΤΑΣΥ προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμού, στον οποίο θα συμπεριληφθούν επιθεωρήσεις και αυτοψίες στις 40 γέφυρες που έχουν κατασκευαστεί πάνω από τις γραμμές του ηλεκτρικού, αλλά και στη μεταλλική γέφυρα πάνω από την οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, στον σταθμό της γραμμής 3 “Χαλάνδρι”, η οποία είναι και η μοναδική του καταλόγου που έχει κατασκευαστεί μετά το 2004.
Πρόκειται για ένα έργο αρκετά σημαντικό μιας και αφορά κυρίως τη Γραμμή 1 του Μετρό, δεδομένου ότι υπάρχουν υποδομές που ξεπερνούν τα 60 χρόνια ζωής. Η τελευταία γενική ανακαίνιση στη Γραμμή 1 είχε γίνει πριν από περίπου 20 χρόνια με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004.
Η Γραμμή 1, η οποία συνδέει το λιμάνι με την Κηφισιά, μήκους 25,7 χιλιομέτρων, με 24 σταθμούς, το μεγαλύτερο τμήμα της είναι επίγειο και μόνο το τμήμα Μοναστηράκι-Αττική στο κέντρο της Αθήνας, μήκους 3,2 χιλιομέτρων, εκτείνεται σε υπόγεια σήραγγα. Ως εκ τούτου για τη σύνδεση των οικιστικών περιοχών από τις οποίες διέρχεται, κατασκευάστηκαν στη διάρκεια των ετών λειτουργίας της αρκετές πεζογέφυρες. Ορισμένες εξ αυτών χρονολογούνται πριν το 1960, ενώ άλλες κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα, όπως η πεζογέφυρα πλησίον του σταθμού Νερατζιώτισσα που προστέθηκε το 2004.
Η τελευταία γενική επισκευή στη Γραμμή 1 έγινε το 2007, στο πλαίσιο του έργου “Επισκευή Γεφυρών σε ολόκληρο το δίκτυο της ΗΣΑΠ ΑΕ”. Γι αυτό και κρίνεται αναγκαίο να πραγματοποιηθεί η επιθεώρηση πεζογεφυρών ώστε να γίνει αξιολόγηση της κατάστασης τους και καταγραφή φθορών και ελαττωμάτων κάθε δομικού μέλους.
Επίσης, στη Γραμμή 3 του Μετρό, που συνδέει το Δημοτικό Θέατρο με το Αεροδρόμιο, έχει κατασκευαστεί στο Χαλάνδρι μεταλλική πεζογέφυρα, η οποία εκτείνεται άνωθεν της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας. Στη συγκεκριμένη δεν έχει γίνει κάποια επιθεώρηση γι αυτό και θα ελεγχθεί και αυτή.
Αθ.Κοτταράς: Μεγάλης κλίμακας έργο – Θα ακολουθήσει ανάλογο έργο επιθεώρησης και των σιδηροδρομικών γεφυρών
Προαναγγέλλει πως σε επόμενο χρόνο, εντός του 2025, θα ακολουθήσει ανάλογο έργο, ενδελεχούς επιθεώρησης και των σιδηροδρομικών γεφυρών, αλλά και των μεταλλικών στεγάστρων σταθμών και αμαξοστασίων.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνεται ο έλεγχος σε γέφυρες, ασανσέρ και άλλα, όπως στηθαία, αρμοί, φωτισμός, ηλεκτρομηχανολογικά κλπ. Ο ανάδοχος θα κάνει επίγεια σάρωση με laser και 3D αποτύπωση, οπτικούς ελέγχους και μη καταστροφικές δοκιμές, ώστε να αναπτύξει ένα Μητρώο Πεζογεφυρών, την ευθύνη του οποίου θα έχει η ΣΤΑΣΥ, αποκτώντας έτσι ένα αναλυτικό μητρώο στο οποίο θα είναι γνωστή η θέση της γέφυρας, η χρονιά κατασκευής της, στα τεχνικά της στοιχεία, οι τυχόν επισκευές κ.ά.
Το ποσό της σύμβασης με τον ΦΠΑ είναι 184.636 ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Β. Κουτσούμπα
ΦΩΤΟ: Πηγή ΣΤΑΣΥ