Σήμερα, η Καθημερινή δημοσιεύει τις πρώτες πληροφορίες από το προσχέδιο του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) αναφορικά με την τραγωδία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στο προσχέδιο αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για την ύπαρξη δεξαμενής με χωρητικότητα δεκάδων τόνων ή κρυφού βαγονιού στην εμπορική αμαξοστοιχία. Ωστόσο, αναμένεται να τεκμηριωθεί η εκτίμηση για παρουσία ποσότητας 3,5-4 τόνων, πιθανότατα αρωματικών υδρογονανθράκων, στο τρίτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ανεφλέγη μετά τη σύγκρουση.
Επίσης, στο προσχέδιο αναφέρεται ότι η διαρροή ελαίων σιλικόνης από τους μετασχηματιστές στα δύο πρώτα βαγόνια του εμπορικού τρένου δεν ήταν ικανή να προκαλέσει την έκρηξη που ακολούθησε. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι οι μετασχηματιστές δεν υπέστησαν παρά ελάχιστες ρωγμές. Όσον αφορά το είδος του φορτίου που προκάλεσε την έκρηξη, τα πορίσματα από το Πανεπιστήμιο της Πίζας, το Πανεπιστήμιο της Γάνδης και το Σουηδικό Ινστιτούτο δεν έχουν καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα, αν και έχουν τεκμηριώσει την καταλληλότερη μεθοδολογία για τη διερεύνηση του θέματος.
Η αλληλουχία των εκρήξεων, όπως περιγράφεται στο προσχέδιο, ξεκινά με το πρώτο ηλεκτρικό τόξο που προκαλεί βραχυκύκλωμα έξι κλάσματα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση των μηχανών των τρένων. Ακολουθεί η έκρηξη από το έδαφος, πιθανόν λόγω των σπινθήρων από τα φρένα, η οποία επεκτείνεται και δημιουργεί μια πυρκαγιά διαμέτρου περίπου 42 μέτρων για περίπου 2 δευτερόλεπτα.
Στη συνέχεια, περιγράφεται μια δεύτερη φάση φωτιάς που αφορά μια νέα εστία σε «ακαθόριστο όγκο ή περιοχή», η οποία τροφοδοτείται και διπλασιάζεται σε μέγεθος. Η αλληλουχία αυτή υποδηλώνει ότι εμπλέκεται σημαντική ποσότητα καυσίμου. Η τρίτη φάση περιλαμβάνει δύο ξεχωριστές πυρκαγιές στο επίπεδο του εδάφους, μία κοντά στις μηχανές του εμπορικού τρένου και μία στο βαγόνι του εστιατορίου, που καίει με ισχυρή φλόγα και συνολική διάρκεια 2 ώρες.
Η φωτιά στο βαγόνι Β2 της επιβατικής αμαξοστοιχίας ξεκίνησε από το κάτω μέρος και έκαψε όλο το μήκος του, χωρίς καμία ενεργή πυρόσβεση, τροφοδοτούμενη από τα υφάσματα των καθισμάτων και τα εσωτερικά υλικά.