Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η Αθήνα βρίσκεται στην 8η θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τους χρόνους διαδρομής 10 χιλιομέτρων. Ο μέσος χρόνος για να διανύσει κανείς αυτήν την απόσταση μέσα στην πόλη είναι περίπου 30 λεπτά, κατατάσσοντας την Αθήνα στην όγδοη θέση στην Ευρώπη.
Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Λονδίνο, ακολουθούμενο από Δουβλίνο, Βαρκελώνη, Βουκουρέστι, Μπορντώ, Βρυξέλλες και Ρώμη. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, οι οδηγοί περνούν πάνω από το 1/3 της ημέρας σε συμφόρηση, με τις δύο πόλεις να κατατάσσονται στην 114η και 123η θέση παγκοσμίως. Η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας μειώθηκε κατά 11% στις κύριες οδούς και κατά 17% στις δευτερεύουσες μεταξύ 2021 – 2024, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας του οδικού δικτύου και της συμπεριφοράς των οδηγών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΣ, Θανάσης Τσιάνος, επισήμανε ότι η βελτίωση των μετακινήσεων στην Αττική απαιτεί μελέτες, συντονισμό και σημαντικό οικονομικό κόστος, ενώ υπογράμμισε τις συνέπειες της αποεπένδυσης στον χώρο των μεταφορών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Για την βελτίωση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, προτάσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση του δικτύου, την αύξηση της ελκυστικότητας και τις επεκτάσεις του Μετρό, Τραμ και Προαστιακού. Επίσης, για τις αστικές συγκοινωνίες, αναφέρθηκε η ανάγκη για επέκταση γραμμών εξπρές, αύξηση δρομολογίων και αμαξοστασίων, καθώς και βελτίωση του στόλου.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν προτάσεις για τις οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές, θαλάσσιες και εμπορευματικές μεταφορές, με έμφαση στη σημασία της αναβάθμισης των υποδομών και της ασφάλειας, καθώς και στην ανάγκη για βιώσιμη αστική κινητικότητα.
Τέλος, προτάσεις για την ενίσχυση των αερομεταφορών, των σιδηροδρομικών μεταφορών, των θαλάσσιων μεταφορών και των εμπορευματικών μεταφορών συζητήθηκαν, με έμφαση στην ανάγκη για συμμόρφωση με διεθνείς προδιαγραφές και αναβάθμιση των υποδομών.