Στην αντίθεση με τα όσα είχε δηλώσει νωρίτερα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έρχεται μία ανακοίνωση από τον ΕΟΠΥΥ, υπογεγραμμένη από τη διοικήτρια του Οργανισμού, Θεανώ Καρποδίνη, η οποία απολογείται για την καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας ενός εκ των φαρμακείων του Οργανισμού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο ΕΟΠΥΥ ζητά συγγνώμη από τους ασφαλισμένους για την ταλαιπωρία τους, ενώ προσπαθεί να αποποιηθεί κάθε ευθύνη, επικαλούμενος τη συνηθισμένη υποστελέχωση. Παράλληλα, αναγνωρίζει ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται μόνο σε πρόσφατα γεγονότα, αλλά είναι αποτέλεσμα μιας χρόνιας παθογένειας που συναντάται στα φαρμακεία του Οργανισμού. Οι ουρές και οι καθυστερήσεις είναι φαινόμενα που παρατηρούνται συστηματικά και δεν είναι αποτέλεσμα της πρόσφατης κυβερνοεπίθεσης στο ΣΥΖΕΥΞΙΣ.
Η κυρία Καρποδίνη αναφέρει ότι το φαρμακείο που δεν άνοιξε δεν παρέχει φάρμακα σε ογκολογικούς ασθενείς, κάτι που διαψεύδεται από τους ασθενείς που γνωρίζουν ότι υπάρχουν δύο σειρές αναμονής: μία για τα ογκολογικά φάρμακα και μία για άλλα φάρμακα Υψηλού Κόστους.
Σχετικά με την καθυστέρηση, η διοίκηση εξηγεί ότι υπήρξε απουσία υπαλλήλων λόγω ασθένειας και δηλώνει ότι μόλις ενημερώθηκε για την κατάσταση, δόθηκε εντολή σε άλλους φαρμακοποιούς να μεταβούν στο φαρμακείο. Η λειτουργία αποκαταστάθηκε μέχρι τις 10:00 π.μ.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι έχει δοθεί εντολή για διερεύνηση του περιστατικού και απόδοση ευθυνών. Επίσης, αναφέρεται ότι η αυξημένη προσέλευση στα φαρμακεία τις τελευταίες ημέρες οφείλεται σε προβλήματα με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές λόγω κυβερνοεπίθεσης.
Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επισημαίνει ότι εργάζεται για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού και προγραμματίζει την κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, η οποία θα ξεκινήσει πιλοτικά το 2024.
Ο ΕΟΠΥΥ δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει να προσπαθεί για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του.