Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έρχεται μετά από 18 χρόνια προσαρμόζοντας τα δεδομένα με την εποχή μας. Είναι ένας κώδικας ο οποίος εξορθολογεί το κυρωτικό πλαίσιο για να γίνεται πιο κατανοητό στον μέσο οδηγό, πεζό, ποδηλάτη και κινούμενο μέσα στους χώρους των δρόμων και της πόλης, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός μεταφορών Βασίλης Οικονόμου. Με αφορμή το θανατηφόρο τροχαίο στα Χανιά, υπογραμμίζει επίσης ότι το Υπουργείο Μεταφορών προτείνει να αναβαθμιστεί και να γίνει βασικό μάθημα στα σχολεία η οδική και κυκλοφοριακή αγωγή. Ο κ. Οικονόμου εξηγεί πως ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει πιο αυστηρές ποινές για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις και αντικοινωνικές συμπεριφορές, τιμωρώντας τες παραδειγματικά, με αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 7 έτη και επανέκδοσή του κατόπιν εξετάσεων, προκειμένου να προάγει την οδική ασφάλεια και τον σεβασμό στους κανόνες. Επίσης, η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα αποτελεί σημαντικό μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υποστηρίζει τη μικροκινητικότητα και δημιουργεί ασφαλείς συνθήκες για πεζούς, ποδηλάτες, τροχοσανίδες και πατίνια. Επιπλέον, θεσμοθετεί τη διήθηση των δικύκλων με σκοπό την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, ενώ επιδιώκει τη μεγαλύτερη ασφάλεια των μοτοσικλετιστών με την υποχρεωτική χρήση κράνους. Η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ είναι η προώθηση της οδικής ασφάλειας και η εξορθολόγηση του κυρωτικού πλαισίου για καλύτερη κατανόηση και σεβασμό στους κανόνες.