Σταθεροποίηση του όγκου και αύξηση της αξίας πωλήσεων, το πρώτο εξάμηνο του 2025, “βλέπουν” τα στελέχη των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα τάσεων λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών) του ΙΕΛΚΑ.
Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2024 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 150 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σούπερ μάρκετ και Προμηθευτές FMCG) από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.
Τα αποτελέσματα καταγράφουν τις προσδοκίες από τα στελέχη του κλάδου για το πρώτο εξάμηνο 2025 οι οποίες συνοψίζονται σε:
- Αύξηση της αξίας των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2025 (+0,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024
- Σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2025 (+0,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024
- Διατήρηση του επίπεδου του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα, αλλά με προβληματισμό
- Σταθεροποιητικές τάσεις για τις τιμές
Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου, στην έρευνα καταγράφεται πλειοψηφικό ποσοστό ερωτηθέντων 48% οι οποίοι θεωρούν ότι η αξία των πωλήσεων του κλάδου θα αυξηθεί το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό (23%) ερωτηθέντων να θεωρούν ότι θα παρουσιάσει μείωση.
Η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2022-23 διατηρείται στην παρούσα μέτρηση. Το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει πιο πτωτική τάση, ο δείκτης καταγράφεται στο 0,11, μειωμένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και οριακά θετικός.
Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν, είναι η εκτίμηση της παρούσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων, όπου η πλειοψηφία αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία τους το 2023.