Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά μέσο όρο 0,94% τον Δεκέμβριο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Επιπλέον, παρατηρήθηκε πλήρης σταθεροποίηση των τιμών στο διάστημα των 12 μηνών του 2024, με οριακή αύξηση κατά μέσο όρο +0,04% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Η έρευνα εστίασε στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αποκάλυψε πως ο αποπληθωρισμός ανήλθε στο -0,94% το Δεκέμβριο 2024. Οι μειώσεις των τιμών παρατηρήθηκαν σε κατηγορίες όπως απορρυπαντικά, τροφές για κατοικίδια, χαρτικά και καλλυντικά, ενώ οι αυξήσεις καταγράφηκαν σε μπισκότα, φρέσκα ψάρια και αλκοολούχα ποτά.
Οι λόγοι που αναφέρονται για τη σταθεροποίηση των τιμών περιλαμβάνουν τη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, την επίδραση των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, τις προσφορές και εκπτώσεις, καθώς και την υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων.