Η ενεργειακή κρίση και η άνοδος των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Ιδίως οι μεγάλες επιχειρήσεις επιζητούν πλέον σταθερές χρεώσεις που τους επιτρέπουν να ελέγχουν το κόστος τους. Αν και μπορεί να χάνουν το όφελος από χαμηλές τιμές, αποφεύγουν τις μεγάλες αυξήσεις που περιοδικά συμβαίνουν.
Μεγάλες ενεργειακές εταιρείες αναφέρουν ότι πελάτες τους έχουν ήδη κλείσει συμφωνίες για σταθερά τιμολόγια μέχρι και πέντε έτη. Αυτή η τάση επεκτείνεται και στους μικρούς πελάτες, οι οποίοι μπορούν να κλειδώνουν μέρος της κατανάλωσής τους σε σταθερές τιμές και να εκμεταλλεύονται τις διακυμάνσεις της αγοράς.
Η επιλογή του κατάλληλου ενεργειακού προϊόντος απαιτεί επαγγελματική διαχείριση και πρόσβαση σε δίκτυα μεταφοράς ενέργειας. Μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε εγχώριες και ξένες αγορές προσφέρουν υπηρεσίες που καλύπτουν αυτές τις ανάγκες. Η τελική τιμή χρέωσης της ενέργειας καθορίζεται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων θερμικών μονάδων, ανανεώσιμων πηγών και εργαλείων αντιστάθμισης κινδύνου.
Η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των αγοραπωλησιών ενέργειας, επιτρέποντας την ανάλυση τεράστιων όγκων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.