Η μείωση των τιμών των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο ανήλθε στο 0,03%, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Το δεκάμηνο του 2024 παρουσιάζει σταθεροποίηση των τιμών κατά μέσο όρο +0,22%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Η μεταβολή του Οκτωβρίου οφείλεται στην αμοιβαία εξουδετέρωση της επίδρασης αυξήσεων και μειώσεων σε επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Οι μειώσεις εστιάζονται σε είδη μη τροφίμων, ενώ οι αυξήσεις παρατηρούνται σε προϊόντα όπως το κακάο, ο καφές και σε συγκεκριμένα νωπά είδη λόγω ξηρασίας.
Στις κατηγορίες με τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών περιλαμβάνονται τρόφιμα και είδη για κατοικίδια, απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, χαρτικά, καλλυντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, βρεφικές και παιδικές τροφές, καθώς και ζύμες νωπές και καταψυγμένες. Οι αυξήσεις εστιάζονται σε φρέσκα ψάρια, ορεκτικά, μπισκότα, σοκολάτες, είδη πρωινού, ροφήματα και αλκοολούχα ποτά.
Οι λόγοι που επηρεάζουν τη σταθεροποίηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ περιλαμβάνουν τη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, την πορεία των τιμών των πρώτων υλών στις διεθνείς αγορές, τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, τις προσφορές και εκπτώσεις, την υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων και την επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.