Το 2022, το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς στην Ελλάδα σημειώθηκε εντός κατοικημένων περιοχών. Συγκεκριμένα, από τους 112 θανάτους πεζών, το 65,2% συνέβη σε κατοικημένες περιοχές, με το 33% αυτών να συμβαίνει στην Αττική, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Η αύξηση των θανάτων πεζών στην Ελλάδα επιβάλλει την άμεση ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών στις αστικές περιοχές, με στόχο την προστασία των ευάλωτων χρηστών των οδών, δηλαδή των πεζών. Η δημιουργία ασφαλών και καλά σχεδιασμένων υποδομών αποτελεί βασικό πυλώνα της προσέγγισης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας "Πάνος Μυλωνάς", το οποίο σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων συμβάλλει στην ασφάλεια των πεζών και υπογραμμίζει τη σημασία των προληπτικών μέτρων για τη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες των δρόμων.
Το Ινστιτούτο προχώρησε σε παρεμβάσεις σε υπάρχουσες διαβάσεις κατά μήκος της οδού Αθηνάς, από τη συμβολή με την Ερμού έως την Ομόνοια. Συγκεκριμένα, αντικαταστάθηκαν οι διαγραμμίσεις σε 10 διαβάσεις και τοποθετήθηκαν 18 προειδοποιητικές πινακίδες σήμανσης Π-21 για διάβαση πεζών. Επιπλέον, για τη βελτίωση της ορατότητας από τους οδηγούς, οι πινακίδες διαθέτουν φθορίζον πλαίσιο περιμετρικά. Η συγκεκριμένη παρέμβαση αποτελεί πρότυπο για άλλες περιοχές της χώρας, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.
Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, οι διαβάσεις απλά δεν είναι ορατές, με αποτέλεσμα την αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων με πεζούς ως θύματα. Οι διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας και η αντίστοιχη σήμανση με πινακίδες πεζών είναι παρεμβάσεις με χαμηλό κόστος και επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προειδοποίηση των οδηγών.
Επιπλέον, το Ινστιτούτο διεξάγει έρευνα για τη συμπεριφορά οδηγών και πεζών σε διάφορες περιοχές της χώρας. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε τη νέα καμπάνια με τίτλο "Φόρα Πάντα Κράνος!", η οποία έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον των πολιτών με την πρωτότυπη ιδέα της και την τοποθέτηση δείγματος στη στέγη στάσης επί της Οδού Αθηνάς.