Την επιμονή του πληθωρισμού στην Ελλάδα αποδεικνύουν τα στοιχεία της Eurostat, σύμφωνα με τα οποία ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 3,1% σε ετήσια βάση και κατά 1,8% σε μηνιαία βάση, όπως επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Η ετήσια αύξηση του 3,1% κατατάσσει την Ελλάδα στην τέταρτη θέση της Ευρωζώνης, ενώ ο πληθωρισμός συνδέεται με το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και την πρακτική του "greedflation" που επισημαίνει τον κίνδυνο των υψηλών τιμών. Οι δυσχέρειες αυτές υπογραμμίζουν την ανάγκη για μέτρα ενάντια στην ακρίβεια και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Αναλύοντας τα δεδομένα, ο κ. Μπάλτας επισημαίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς που επιδεινώνουν το πρόβλημα της ακρίβειας, όπως το παραγωγικό έλλειμμα, το υψηλό κόστος παραγωγής, και η ολιγοπωλιακή δομή των αγορών. Οι εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ αποκαλύπτουν τις αυξήσεις και μειώσεις σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, ενώ η έρευνα του ΙΟΒΕ αναδεικνύει την εξάντληση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τις αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση.