Η νέα πλατφόρμα id.gov.gr είναι πλέον σε λειτουργία από σήμερα, 30 Σεπτεμβρίου 2024, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να προγραμματίζουν ψηφιακά το ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού τόσο για την πρώτη έκδοση όσο και για την αντικατάσταση της ταυτότητας σε περίπτωση μεταβολής στοιχείων, φθοράς ή λήξης ισχύος.
Πώς να προγραμματίσετε το ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας
Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας είναι απλή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. Ο πολίτης συνδέεται με τους κωδικούς Taxisnet και επιλέγει την Αρχή Έκδοσης που επιθυμεί, με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), ενώ σε περίπτωση που δεν είναι επικαιροποιημένα, μπορεί να τα ενημερώσει επιτόπου.
Με την ολοκλήρωση του αιτήματος, ο πολίτης λαμβάνει επιβεβαίωση μέσω email με όλες τις λεπτομέρειες για το ραντεβού, ενώ το ραντεβού για την έκδοση της νέας ταυτότητας μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί έως και μία ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα.
Ψηφιακή διαδικασία και μείωση χρόνου αναμονής
Η πλατφόρμα id.gov.gr στοχεύει στη διευκόλυνση της διαδικασίας και στην ελαχιστοποίηση του χρόνου αναμονής για την έκδοση νέας ταυτότητας. Τα ραντεβού γίνονται σε συγκεκριμένες χρονικές αποστάσεις, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή ροή και η εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τι ισχύει σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής
Εάν έχει χαθεί ή κλαπεί η ταυτότητά σας, το ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας προγραμματίζεται τηλεφωνικά, με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, σύμφωνα με τη διεύθυνση διαμονής σας.
Αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα id.gov.gr, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν εύκολα και γρήγορα το ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας, εξασφαλίζοντας άμεση εξυπηρέτηση και μικρότερο χρόνο αναμονής.