Η Μελέτη της UNESCO
Η UNESCO, σε πρόσφατη μελέτη της, αποκάλυψε ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολείο αποσπά την προσοχή των μαθητών. Συγκεκριμένα, μπορεί να χρειαστούν έως και 20 λεπτά στους μαθητές για να επανασυνδεθούν με το υλικό της μελέτης τους μετά από μια διακοπή από ένα κινητό.
Η Εικόνα από το Εξωτερικό
Σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα σχολεία έχουν απαγορεύσει τη χρήση κινητών. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά, με βελτίωση της επίδοσης των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που δεν ήταν αρχικά υψηλών επιδόσεων.
Η Θέση του Υπουργού Παιδείας
Ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόνισε την ανάγκη και η Ελλάδα να ακολουθήσει αυτά τα παραδείγματα. Τόνισε ότι η τεχνολογία είναι μέσο, όχι αυτοσκοπός, και ότι η χρήση κινητών στο σχολείο πρέπει να γίνεται με μέτρο και σύνεση.
Η Σημασία της Επικέντρωσης
Ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε ότι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να εστιάζουν στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς διακοπές. Η χρήση κινητών μπορεί να αποσπά την προσοχή και να καθυστερεί τη μάθηση.
Το Μέλλον της Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
Στο πλαίσιο της Digital Learning Week 2024 του Παρισιού, η UNESCO εξετάζει τις βέλτιστες προσεγγίσεις για τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Στόχος είναι να βρεθούν τρόποι που θα μεγιστοποιούν τα οφέλη της τεχνολογίας, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τους πιθανούς περισπασμούς που μπορεί να προκαλέσει.